איטום גג בטון

החשיבות של איטום גג בטון

קירוי בטון הוא בחירה פופולרית עבור מבני מסחר ומגורים בשל עמידותו, עמידות באש והמסה התרמית שלו. עם זאת, ללא איטום מתאים, הבטון רגיש לחדירת מים, קורוזיה, נזקי הקפאה וצמיחת עובש. איטום רובס מומחים בביצוע שיטות עבודה מומלצות לאיטום גג בטון כדי להאריך את תוחלת החיים והביצועים של רכיבי בניין קריטיים אלה.

בחירת חומרי איטום תואמים עבור איטום גג בטון

השלב הראשון של איטום גג בטון הוא בחירת איטום מתאים. מוצרים מבוססי אקריליק, פוליאוריטן וסיליקון הם אפשרויות נפוצות, לכל אחת יתרונות ומגבלות.

 

אקריליק מספק עמידות מצוינת ל-UV בעלות נמוכה, אך בעלי גמישות נמוכה יותר. לפוליאוריתן יכולת מתיחה מרבית, אך קשה יותר ליישם. סיליקונים מציעים את דחיית המים הטובה ביותר, אך עשויים שלא להיצמד היטב למשטחים מסוימים.

 

האיטום הטוב ביותר תואם את עיצוב הגג, החומרים, התקציב והאקלים האזורי. הערכות מקצועיות מסייעות לבעלי מבנים לבחור איטום גג בטון חסכוני ותואם.

הכנה נכונה של פני השטח לפני איטום גג בטון

השגת הידבקות נכונה דורשת הכנה יסודית של פני השטח לפני מריחת חומרי איטום גג בטון. המצע חייב להיות אפוי מלא, יבש, נקי וללא חלקיקים רופפים, תפרחת וכל ציפוי או טיפול קודם. שטיפה בלחץ, צחצוח תיל, גרידה, התזת חול ושימוש בחומרי ניקוי כימיים עוזרים להשיג זאת.

 

תחול לפני איטום גם משפר את ההדבקה. יש לתקן כל סדקים או תקלות גלויים כדי למנוע חדירת מים. הכנה נכונה מונעת כשלים באיטום כמו קילוף, התכווצות ודלמינציה בהמשך הדרך.

יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות
יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות

טכניקות יישום מיומנות של איטום גג בטון

יישום איטום גג בטון דורש סבלנות ומיומנות לתוצאות מיטביות. טמפרטורת הסביבה חייבת להיות בטווחים מקובלים במהלך היישום והריפוי.

 

יש ליישם חומרי איטום בתנועות עקביות ומטאטאות כדי ליצור מחסום ללא תפרים ללא רווחים, בועות או טפטופים. אנשי מקצוע עוקבים אחר בקרות תהליך מדויקות מיחסי ערבוב ועד לעובי הסרט. הדבקת משטחים סמוכים כמו מעקים, שוליים, שוליים וחדירויות של ציוד דורש טיפול נוסף.

 

מתן זמני ריפוי נאותים לפני חשיפת חומרי האיטום לתנועה רגלית או מזג אוויר קשה הוא גם קריטי. יישום נכון של איטום גג בטון מספק הגנה לאורך זמן.

בדיקות ותחזוקה שוטפות של איטום גג בטון

כדי למקסם את תוחלת החיים של איטום גג בטון, בעלי מבנים צריכים לבצע בדיקות תקופתיות ותחזוקה נדרשת. חשיפה לשמש, רוח, זיהום, פסולת וסערות פוגעת בחומרי האיטום לאורך זמן.

 

יש לתקן במהירות כל סדקים, שלפוחיות, קילוף או נזק פיזי שזוהו. תחזוקה עשויה להיות כרוכה ביישום חוזר סלקטיבי של חומרי איטום לגג בטון, במיוחד בקצוות היקפיים, חיבורים ואזורי תנועה פגיעים. שמירה על חומרי האיטום שלמים מבטיחה ביצועי איטום ומונעת נזק.

 

על ידי הבנת אפשרויות האיטום, ביצוע שלבי הכנה חיוניים, שימוש בטכניקות יישום מיומנות וביצוע תחזוקה שוטפת, בעלי בניינים יכולים לממש את מלוא היתרונות של איטום גג בטון. איטום יזום שומר על שלמות מבנית, מונע דליפות ומאריך את חיי השירות של רכיבי קירוי בטון.

 

קבלנים מקצועיים מספקים את המומחיות ליישום נכון של פרויקטים של איטום גגות מתחילתו ועד סופו.

יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות