בידוד גג בטון

אופטימיזציה של בידוד גג בטון

התקנת בידוד מתאים היא קריטית לביצועים ויעילות גג הבטון. מאמר זה בוחן שיטות עבודה מומלצות בידוד גג בטון כדי לשלוט בהעברה תרמית, עיבוי, עלויות אנרגיה ונוחות בחללים למטה. אנו בוחנים חומרים נפוצים, שיטות התקנה וגורמי מפתח בבידוד גג בטון.

חומרים נפוצים עבור בידוד גג בטון

לוחות קצף קשיחים הם הבידוד השולט עבור בידוד גג בטון. פוליסטירן שחול (XPS) מספק ערך R (עמידות)  יוצא דופן לטווח ארוך עם עמידות ללחות, דחיסה וכימיקלים. לקצף פוליאיזוציאנורט יש את ערך ה-R הגבוה ביותר למטר, אך הם יקרים יותר ומתכלים לאורך זמן.

 

לוחות מרוכבים עשויים להתמודד עם בידוד קצף עם משטח סיבי זכוכית מצופה. קל משקל וזול פוליסטירן מורחב (EPS) רואה שימוש מסוים למרות תכונות מבניות נמוכות יותר. אפשרויות מילוי רופפות כמו פרלייט או ורמיקוליט הן לא יקרות אך דורשות כיסויים נוספים. יריעות ייבוש מנהלות לחות. גורמים כמו ערך R, עלות, העברת אדים וחוזק דחיסה עוזרים לקבוע בידוד גג בטון אופטימלי.

הכנה וחיבור של בידוד גג בטון למעקה מסביב

בידוד גג בטון מתחיל בהכנה נכונה של ההמעקה. יש לנקות את המשטחים, לאטום אותם, ליישר אותם וללא הבלטות. בבנייה חדשה, המתקינים מהדקים לוחות בידוד למעקה המבני לפני יציקת הבטון.

 

מחברים מכניים כמו ברגים או לוחות בידוד מספקים עיגון בטוח. ניתן להשתמש גם בדבק. עבור גגות קיימים, ניתן להדביק בידוד גג בטון חדש או לחבר אותו באופן מכני. לוחות מדורגים מומלצים כדי למנוע הפסקות תרמיות. קצוות ופתחים היקפיים דורשים הידוק נוסף. הצמדת בידוד נכונה מונעת התרוממות רוח ומונעת העברה תרמית מיותרת דרך הסיפון.

יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות
יריעות ביטומניות - איטום מסביב לצינורות
איטום גגות

השגת יעדי R (עמידות) של בידוד גג בטון

ערך ה-R ההכרחי תלוי באקלים, שימושים פנימיים וקודי אנרגיה. שימוש בקוד המינימלי R עדיין עלול לגרום לאובדן חום לא רצוי/עלייה וסיכוני עיבוי. על המעצבים להתייחס לגישור תרמי ולהבטיח שמערכת הבידוד עומדת בביצועי האנרגיה הרצויים.

 

לרוב זה מצריך שימוש בערך R גבוה יותר מרמת הבסיס של הקוד. הוספת בידוד מעל מעקה הגג מאפשרת התאמת ערך R ללא הדגמה. ליעילות מיטבית, בידוד גג בטון צריך להתאים לדרישות תרמיות ספציפיות לפרויקט.

שכבות בקרת לחות של בידוד גג בטון

הנעת אדי מים דרך בטון יכולה להפחית את ערכו של בידוד גג בטון ולהוביל לבעיות כמו עובש. שילוב מעכבי אדים או בידוד אטום לאדים שולט בצורה נכונה על הלחות.

 

מעכבים מתחת למעקה חוסמים את מעבר האדים כלפי מעלה, בעוד שמשטחי בידוד גג בטון מלמעלה מתנגדים להתעבות מתחת לקירוי. חומרי ייבוש או אוורור עשויים להיות מוצדקים באקלים מסוימים. בקרת לחות קפדנית מגנה על הבידוד, מונעת בעיות מבניות ומונעת עובש.

 

על ידי בחירת חומרים מתאימים, הידוק מאובטח, עמידה בצרכים של ערך R וניהול רטיבות, ניתן לייעל את בידוד גג בטון כדי למזער את עלויות האנרגיה, לשמר את נוחות הדיירים ולהאריך את אורך חיי הגג.

זיפות גג
איטום גגות