תיקון איטום גג

שיקולים חיוניים של תיקון איטום גג

עם הזמן, חומרי איטום גגות מתקלקלים בהכרח, ומפתחים סדקים ונזילות המאפשרים חדירת מים. תיקון מוצלח של נזקי איטום גגות מצריך הערכה אסטרטגית, הכנה, בחירת חומרים, ביצוע ותחזוקה מעקב. מאמר זה מספק סקירה של גורמי מפתח בביצוע תיקוני איטום גגות יעילים.

הערכת הנזק של תיקון איטום גג

השלב הראשון בכל תיקון איטום גג הוא הערכה יסודית של המערכת הקיימת כדי לזהות נקודות כשל. אזורים פגומים יציגו סדקים, שלפוחיות, רווחים, פנצ'רים או דליפות. עם זאת, ייתכן שהסיבות הבסיסיות לא תמיד ברורות.

 

הערכה מקצועית של תיקון איטום גג קובעת אם נזק נבע מבלאי רגיל, התמוטטות ניסוח, טעויות יישום, תנועת מבנה, חשיפה כימית או סיבות אחרות. תנאים שונים דורשים גישות תיקון שונות. איתור מיקומי נזק ואבחון סיבות שורש מנחים את בחירת החומרים ואת שיטות התיקון המתאימות.

ניקוי והכנה של המשטח לפני תיקון איטום גג

הכנה נכונה של פני השטח חיונית עבור תיקון איטום גג. יש לנקות את האזור במלואו כדי להסיר את כל החלקיקים הרופפים, השומן, היריעות ומשטחי ההדבקה שנוצרו ביולוגית ושאריות באמצעות חומרי ניקוי, שטיפה בלחץ, מגרדים, חומרי איטום או חומרים שוחקים.

 

עבור ציפויים נוזליים, משטחים צריכים להשיג רוויה פתוחה על ידי פעולה נימית. שבירות, שבירות או חוסר הידבקות מצביעים על כך שיש להסיר את הסילר הקיים באמצעות פיצוץ מדיה, שחיקה או הפשטה כימית. ניתן למרוח חומר איטום מעורבב מראש על סדקים קטנים באמצעות מברשת. המטרה היא ליצור בסיס איתן להדבקה חדשה של איטום.

יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות
יריעות ביטומניות - איטום מסביב לצינורות
איטום גגות

בחירת מוצרי האיטום הנכונים לטובת תיקון איטום גג

מוצרי תיקון צריכים להתאים למפרט המקורי של הגג לגבי כימיה, תכולת מוצקים, שיטת יישום, רמות VOC, התארכות, חוזק מתיחה, צמיגות ותוחלת חיים צפויה. אקריליק, פוליאוריטן, סיליקון וסילרים נוזליים אחרים משרתים כל אחד מטרות שונות.

 

חשוב לבחור את החומרים המתאימים עבור תיקון איטום גג. חומרי האיטום חייבים להיות תואמים למצע ולכל ציפוי קיים. סקירת פרטי ההתקנה המקוריים ובדיקת הידבקות עוזרים לקבלנים מוסמכים לבחור מוצרי תיקון אופטימליים.

טכניקות יישום מיומנות של תיקון איטום גג

ביצוע תיקון איטום גג דורש ביצוע קפדני. יש לשמור על כלים מתאימים, תנאי סביבה, יחסי ערבוב, זמני ריפוי, בניית הסרט ובקרת לחות. הימנעות מחפיפות, טפטופים, כתמים דקים וטכניקות צחצוח לא מתאימות מונעת פגמים.

 

יש להרחיב את חומרי האיטום לפחות 15 – 20 ס"מ מעבר לאזורי התיקון בכל הכיוונים. קצוות עשויים להצדיק הטמעה והחלקה נוספת. בקרות תהליך קפדניות נותנות אל תיקון איטום גג את הסיכוי הטוב ביותר לסבול תנאי קירוי קשים לאורך טווח.

תחזוקה שוטפת לאחר תיקון איטום גג

כדי להגן על תיקוני איטום גגות, בעלי בניינים צריכים ליישם תוכניות תחזוקה יזומות. זה כולל בדיקות סדירות לאיתור פוטנציאל להופעה מחדש של סדקים ותקלות מוקדם לפני שיתרחש נזק גדול וזאת על מנת להקטין את הצורך בביצוע תיקון איטום גג.

 

מרזבים צריכים לשמור על הגג נקי מפסולת עלים והצטברות מים. תיקונים בזמן שומרים על שלמות האיטום. בסופו של דבר, החלפת איטום מלאה עשויה להיות מוצדקת ברגע שתיקוני תיקון מתקרבים ל-30% משטח הגג הכולל עקב ירידות בביצועים.

 

על ידי הקפדה על סטנדרטים מוכחים סביב הערכה, עבודות הכנה, מוצרים, יישום ותחזוקה, קבלנים יכולים לבצע תיקון איטום גג שמאריכים את חיי השירות של יריעות אטומות למים.

זיפות גג
איטום גגות